בנט מאשים: "האמריקאים דוחפים להקמת ממשלת נתניהו-לפיד-גנץ"

איתי גדסי No Comments on בנט מאשים: "האמריקאים דוחפים להקמת ממשלת נתניהו-לפיד-גנץ"

בתגובה לדבריו של ג'ראד קושנר על תוכנית השלום האמריקנית שתוגש לישראל לאחר הבחירות ויכללו קביעת גבולות ברורים. בנט מגיב ואומר: "דברי קושנר מוכיחים את מה שכבר ידענו – ביום שלאחר הבחירות ידחפו האמריקאים לממשלת נתניהו-לפיד-גנץ שתאפשר הקמת מדינה פלסטינית על כביש 6 ולחלוקת ירושלים, ונתניהו ייאלץ להתיישר"

ג'ראד קושנר יועצו וחתנו של טראמפ בפגישה עם נתניהו צילום: פלאש90
20:34
29.04.24
איתי גדסי No Comments on השר גנץ נפצע ברגלו ועבר ניתוח בבית החולים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, מגיב היום (שני) לדבריו של חותנו של נשיא ארה"ב וראש צוות תוכנית השלום בבית הלבן ג'ראד קושנר: "יש סכנה ברורה ומיידית למול עינינו: הקמת מדינת פלסטינית. בבחירות הקרובות השאלה היא – ימין או פלסטין".

עוד הוסיף בנט: "דברי קושנר מוכיחים את מה שכבר ידענו – ביום שלאחר הבחירות ידחפו האמריקאים לממשלת נתניהו-לפיד-גנץ שתאפשר הקמת מדינה פלסטינית על כביש 6 ולחלוקת ירושלים, ונתניהו ייאלץ להתיישר".

הם מתואמים: "נתניהו וטראמפ מתואמים ביניהם על עיתוי התכנית, מיד לאחר הבחירות.
גם הזחילה של מפלגת השמאל לפיד-גנץ פנימה לקואליציה ידועה מראש.

יש רק דרך אחת למנוע את זה והיא – מפלגת 'ימין חדש' חזקה ועוצמתית שתמליץ על נתניהו, אך תפעיל לחץ נגדי לבלימת פלסטין. בבחירות הקרובות השאלה היא זו – ימין או פלסטין".

ג'ראד קושנר אמר בהתייחסו לתוכנית השלום שעד לעכשיו נשמרה בסודיות, "הצלחנו לשמור בסוד חלק גדול מפרטי התכנית – זה דבר חשוב. בתכניות קודמות הפרטים הודלפו לפני הזמן וזה גרם לפוליטיקאים לסגת. ניסינו לנסח פתרונות מעשיים וצודקים לסוגיה הישראלית-פלסטנית שיהיו רלוונטים לשנת 2019. אנו רוצים שיהיה חופש לאנשים ושיוכלו לחיות בכבוד".

בהמשך דבריו התייחס להנהגה הפלסטינית‏: "יש היום פיצול גיאוגרפי בין הגדה לרצועה. אנחנו רוצים לראות את הפלסטינים מאוחדים תחת הנהגה אחת. הפלסטינים רוצים ממשלה לא מושחתת שדואגת לאינטרסים שלהם".

‏קושנר התייחס לשינויים באזור: "הסכסוך הישראלי-פלסטיני נוצל במשך שנים לצורך הסתה לקיצוניות. במשך שנים ההתנגדות לישראל איחדה את האזור. אבל עכשיו זה משתנה. אנו רואים שאיראן מהווה את האיום הגדול ביותר באזור".

 



0 תגובות